August 25, 2020

ده پند مسعود

⠀⠀       【 ده  پند  مسعود 】⠀⠀⠀⠀⠀ ⠀⠀⠀⠀

★▬▬▬▬▬❗【MaSouD】❗▬▬▬▬▬★

⠀   【 تاثیر گذار ترین گفتارهایی که شنیده ام...】 

⠀⠀⠀ ━━━━━━ •✾●✿●✾•━━━━━━

  هرچه در فهم تو آید،         آن بود مفهوم تو✅

[هرچیز که در جُستن آنی، آنی]¹

[تو همانی که در پی آنی]²

...همه عرفان آن است که به آنچه که می‌دانی عمل کنی✅

درون توست اگر خلوتی و انجمنی است ✅

برون ز خویش کجا میروی جهان خالیست ؟

تفکر بر تتبع غلبه دارد✅

تفکر بر تتبع غلبه دارد

✅ 𝗧𝗵𝗲 𝗶𝗺𝗽𝗼𝘀𝘀𝗶𝗯𝗹𝗲 𝗶𝘀 𝗼𝗳𝘁𝗲𝗻 𝘁𝗵𝗲 𝘂𝗻𝘁𝗿𝗶𝗲 غیرممکنها   تجربه   نشده اند

داشتن قانون هیچ مزیتی ندارد اگر که برای سرپیچی از آن✅

تنبیهی در نظر گرفته نشود

هرگاه با خویشتن خویش یکی باشید خوبید✅

...شک سرچشمه رسیدن به یقین است✅

(پس یکبار تا آنجا که امکان دارد به همه چیز شک کن)¹

سعی کن عظمت در نگاه تو باشد نه در انچه که بدان مینگری ✅

من اینجا بس دلم تنگ است و هر سازی که میبینم بد آهنگ✅

است

در سکوت صدایی است، دلی باید که دریابد✅

▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

این مفاهیم و اشعار از گفته های بزرگان تاریخ میباشند🔰

بزرگانی (از گذشته تا معاصر) همچون مولانا، عطار، رنه دکارت آیت‌الله بهجت، جبران خلیل جبران، جان لاک، دهلوی و

که من از اعماق وجود به برخی از آنها (سخنان) ایمان دارم و برای برخی دیگر، در تلاش برای فهم و درکشان هست

منظور از پند در ابتدای این گفتار ❇

توصیه یا پیشنهاد من میباشد، نه خدای ناکرده، نصیحت

من اینجا بس دلم تنگ است و هر سازی که میبینم بد آهنگ است...!

در سر زمین هر علامت سوالی ساقط میشود از هستی خویش، هرچه هست علامت تعجب است و بس..

           [این قسمت در ۵ شهریور ۹۹ اضافه شد]
 

☆▬▬▬▬【 @Masoud-Asadifar 】▬▬▬▬☆

و بزودی خواهم یافت که سراب وهم است یا امید ؟


土曜日5または土曜日橋の一つから水に飛び込みます...| 
または | どこかにぶら下がっています
|私が何を言ったか、何も言わなかったかは関係ありません。
重要なことは何もない ... ...9月99日