April 2, 2021

Сано Тоемон

Сано Тоемон відомий садівник, автор книг «Загальний огляд сакури» (Сакура Тайкан) і «Сакура Кіото» (Ке-но сакура). Відзначений Медаллю Пікассо ЮНЕСКО в 1997 році та Ордену Вранішнього сонця в 1999. Його знають як «хранителя сакури», який піклується про ці дерева в знаменитому храмі Ніннадзі в Кіото.
Сано Тоемон у шістнадцятому поколінні є головою компанії «Уето дзоен», яка доглядає за муніципальними парками, храмовими та приватними садами. Працював із найвідомішими садами, серед яких японський сад штаб-квартири ЮНЕСКО в Парижі.


Сано народився у 1928 році та його пристрасть – сакура, дослідженню якої він присвятив все життя. При цьому майстер Сано скромно вважає, що він не експерт по сакурі, а всього лише добре пізнав її.
"Одного разу я працював над великим проектом реконструкції в Хіросіма, де місцеві колеги попросили посадити мене 4 дерева сакури. Місце знаходилося в районі, який до атомного бомбардування міста був відомий своїми традиційними танцями кагура. Компанія ландшафтного дизайну, з якою я працював, хотіла створити простір для проведення вистав і чайних церемоній на відкритому повітрі.
Мене зворушило їх бажання відродити місцеві традиції, але я відразу сказав, що дерева сакури важко вирощувати в Хіросімі. Земля піщана, тому в першу чергу потрібно було поліпшити ґрунт. Вирили яму, засипали її камінням, деревиною і золою. Але коли місце для посадки було готово, довелося ще чекати кращого часу для посадки. На весь процес пішло три роки, але мої колеги залишилися зі мною і довели справу до кінця.

Я намагаюся прищепити молодим людям розуміння, що здібності просунуть їх в кар'єрі тільки до певної межі. Життєво важливо будувати довірчі відносини з людьми".

За метеріалами https://www.nippon.com/