March 27

“Подобається організованість, прогресивність компанії та дружелюбні стосунки всередині неї”

Протягом останніх двох років у зв’язку з повномасштабним вторгненням логістика в Україні сформула нове бачення цього сегменту та виділилась в окремий (навіть самостійний) напрямок . Сігнет прийняв цей виклик та вчасно на нього зреагувавши розширив комерційний відділ. Раніше питаннями перевезень опікувались різні спеціалісти паралельно з виконанням інших обов’язків. Але у 2023 ми створили позицію логіста. Займає цю посаду Надія Утукіна. Вона поділилась, якою є її робота.

Надія Утукіна, логіст Сігнету

«Коли я тільки збиралась працювати в Сігнеті, почала шукати інформацію взагалі про холдинг. Побачила, що це велике підприємство, яке має свої принципи та кістяк співробітників, значна частина яких сформували дане підприємство та були присутні на всіх моментах його розвитку та становлення. Одразу зрозуміла, що потрібно буде вливатись, вивчати структуру, функціонал та взаємодію служб, щоб ефективно і якісно працювати.  На щастя, я досить швидко пристосувалась, налагодила чудові стосунки з колективом і працівниками . Подобається організованість, прогресивність компанії та дружелюбні стосунки всередині неї», - говорить Надія Утукіна, логіст Сігнет.

Надія Утукіна має багаторічний досвід роботи у напрямку логістики. Вона розповідає:

«Я навчалась в Дніпровському національному університеті залізничного транспорту на факультеті організації та управління процесами перевезень. Після університету пішла працювати на залізницю: спочатку оператором в товарній конторі, потім черговою по станції, а згодом була інженером-технологом на станції. В 2010 році переїхали до Києва, і тут мені запропонували посаду логіста в достатньо відомому агрохолдингу, в центральному офісі. З цього почався мій досвід в агросфері: багато господарств та відповідно полів у структурі по всій Україні. згодом почала працювати із закупівлями та розподіленням, доставкою по господарствам ЗЗР, насіння та добрив . Далі була в трейдинг-компанії, займалась супроводженням закупівель та продажу зернових та олійних культур, здебільшого саме документацією та організацією процесів, щоб все відбувалось вчасно та ефективно. І насправді оцей досвід в різних відгалуженнях спеціалізації мені допомагає і зараз. Коли ти вузьконаправлений спеціаліст, деякі питання частково не в твоїй компетенції і ти мусиш звертатись за допомогою додатково. А коли ти розумієш, що до чого – швидше та якісніше виконуєш більше задач, а головне ефективніше та продуктивніше.  Плюс залежно від вантажу велике значення мають умови перевезення. В цьому потрібно орієнтуватися, щоб не втратити час і кошти. Дуже зараз мені допомагає накопичена база контактів та гарні партнерські відносини з ринком. Коли є така потреба - час на пошук займає набагато менше зусиль та результат є очікуваним та стабільним. Досвід велику роль зіграв», - розповідає логіст.

👉Вайбер 👉Телеграм

Надія відрізняється позитивний настроєм та комунікабельністю, яку відзначають і  її колеги.

«Мені подобається спілкування. І те, що на цій роботі у мене його так багато, заряджає такою класною енергією. Я спілкуюсь не лише з працівниками центрального офісу. Постійний зв’язок маю із цукровим заводом, елеватором, водіями, перевізниками. Так, коли все одночасно: тут машини відвантажуються, вагони на елеватор, тут вже вивантаження цукру, тут у водія зламалась машина – це, звісно, складно. Ти мусиш швидко перемикатись, щоб все оперативно вирішити, все по максимуму тримати в голові і швидко знаходити рішення. Ця багатозадачність тримає мозок в постійному тонусі, і для структурованості роботи я розставляю пріоритетність задач.  Мої основні обов'язки – це контроль і збір інформації, підтримка руки на пульсі ринку перевезень, організація перевезень як залізничних так і авто, внутрішні перевезення, робота з контрагентами по елеватору, цукровому заводу та забезпечення доставки різних ТМЦ. Вся інформація по елеватору щодо вивантаження, робота з поклажодавцями стосовно відвантажень  – все це сходиться до мене. Так само і на цукровому заводу:  я збираю та консолідую інформацію, і вже видаю її працівникам, щоб вони собі планували завантаження та відвантаження цукру. Щодо ТМЦ, то після проведення тендерів я веду роботу з постачальниками та з нашою приймальнею на місцях. Також контролюю, як приходить, наприклад, паливо: його кількість, всі документи. Так само, якщо потрібно доставити якусь запчастину до автомобіля/центрифуги і тд з Європи, то це до мене. Я володію базою перевізників завдяки минулому досвіду», - розповідає Надія Утукіна.

Роботу полегшують діджитал-інструменти, впроваджені в компанії. Надія пригадує, що деякі програми, які використовує Сігнет, були новими для неї. Але виявились дуже зручними.

«Мене приємно здивувала кількість нових програм, які значно полегшують роботу. Я і раніше працювала з ERP системами, але вони не були настільки ж ефективними. M-Files та Power BI, Агроконтроль – це дуже круті програми, значно оперативніші та дійсно ефективні. І, звісно, ж інтерфейс у них набагато приємніший для сприйняття і більш наглядний, на відміну від того самого 1С. Взагалі, згадавши логістику колись давно, це був ще той квест. Зараз водій на Вайбер або Телеграм скинув документи – і все готово, в плані документів. Але в той же час сам процес пошуку, доставки, несення ризиків, стикування - стали квестом. Ще, пам’ятаю, був факс. Аж пригадалось, як натискали одночасно ці кнопочки зі ловами «стартуєм? – стартуєм!». І наскільки технології зараз покращують процеси», - говорить логіст.

Хоч логістика зараз і складна, Надія каже, що вихід знаходиться:

«Логістика через війну зараз справді складна. Постійно є перепони з кордонами, транспорт там застоюється, не має прогнозованості та потрібно завжди мати план Б, а навіть і В.. Це дуже впливає на ціни – як на наші логістичні, так і як наслідок на агропродукцію. Порти також нестабільні через постійні обстріли. Дуже складно розраховувати щось наперед, хто знає, що буде завтра. Але нічого, руки не опускаємо. Закриваються польські кордони – шукаємо інші кордони. Море змінюємо на річку, і навпаки. Наша здатність адаптуватися і є нашою перевагою та плюсом.  Ми знаходимо альтернативні рішення, щоб продовжувати працювати та піднімати українську аграрну галузь та рухатися разом до перемоги!».