March 8, 2020

Інгліш Підкаст # 2 - Модальне дієслово CAN

Інгліш Підкаст. Випуск # 2. Модальне дієслово CAN

Інгліш Підкаст # 2
- Пісня - R.Kelly "I believe I Can Fly"
- Використання модального дієслова CAN
- Про Кобі Брайанта

Взагалі, що таке модальні дієслова?
Модальні дієслова позначають вашу можливість, вміння зробити дію.

Про інші модальні дієслова і про правила їх використання ви дізнаєтеся в наших наступних випусках.

Сьогодні говоримо про модальне дієслово CAN, який Паша згадує в подкасті.

Причому тут пісня R. Kelly - "I Believe I Can Fly" - "Я вірю, що я можу літати"

Назва цієї пісні найкраще розкриває принцип використання дієслова CAN в англійській мові.

I Believe I Can Fly - Я вірю, що я вмію літати

Автор R.Kelly вірить, що одного разу він придбає вміння літати.

Він не говорить I like to fly - мені подобається літати, тому що він мріє саме про вміння літати, як про навичку. Він не має на увазі те, що йому просто подобається літати.

Далі стане зрозуміліше.

Модальне дієслово CAN

Модальне дієслово сan висловлює вашу можливість, вміння або здатність здійснювати якусь дію.

Розглянемо інші приклади:
He can play football - Він вміє грати в футбол
I can run fast - Я можу швидко бігати

У цих прикладах ви повідомляєте про свої вміння, що ви вмієте грати в футбол
(Адже ви займалися в 5 класі).

А також про своє вміння швидко бігати (адже ваш прадід був атлетом в СРСР).

Тому в цих пропозиціях ми використовуємо модальне дієслово CAN.

І все-таки, ніж модальне дієслово CAN відрізняється від звичайного дієслова?

Приклад з модальним дієсловом CAN:
I can play football - Я можу (вмію) грати в футбол

З модальним дієсловом CAN ми висловлюємо свою можливість або своє вміння виконувати якусь дію.

Приклад без модального дієслова CAN:
I like to play football - Мені подобається грати в футбол

Зі звичайним дієсловом ми висловлюємо своє ставлення або свою симпатію до об'єкта або до дії.

Тобто просто повідомляємо, що нам подобається виконувати цю дію, але, можливо, ми в цьому взагалі нічого не розуміємо.

Розглянемо діалог для кращого розуміння:
Паша запитує у Макса:
- Do you like to play football? (Тобі подобається грати в футбол?)

Макс відповідає:
- Yes, I like to play football. (Так, мені подобається грати в футбол)

Далі Макс продовжує:
- Hmm, but I can not. (Хмм, але я не ....)

Тут вже слова Макса можна зрозуміти по-різному, якщо він скаже:
- Hmm, but I can not today. (Хмм, але я не можу сьогодні)

Це буде означати, що Макс не має фізичної можливості грати в футбол сьогодні, тому що він зайнятий. (Домовився піти в кіно з дівчиною)

А ось якщо Макс відповість без уточнення і залишить пропозицію в такому ж вигляді:
- Hmm, but I can not. (Хмм, але я не вмію)

Це вже буде означати, що він просто не вміє грати в футбол. Ви самі зрозумієте, що має на увазі ваш співрозмовник, адже ми з вами розумні люди.

Головне в цьому прикладі те, що дієслово CAN ми використовуємо для позначення своєї можливості зробити щось або про свій намір.

ТЕПЕР ВСЕ ТОЧНО БУДЕ ЗРОЗУМІЛО

I have a driving license. I can drive a car. - У мене є водійські права. Я можу (вмію) водити машину.

I like to drive a car. But I can not. I have not a driving license. - Мені подобається водити машину. Але я не можу. У мене немає водійських прав

Це означає, що у мене немає можливості водити машину, тому що у мене немає прав.

Тепер, сподіваємося, все зрозуміло. Подивімось на схему побудови пропозиції з модальним дієсловом Can і завершимо розбір.

Схема побудови пропозиції:
У твердженні:
Займенник або іменник (тварина, предмет, країна, ім'я людини)
+ CAN + дієслово

В запереченні:
Займенник або іменник (тварина, предмет, країна, ім'я людини)
+ СANNOT + дієслово

У промові використовуємо CAN NOT

CAN NOT = CAN NOT

На цьому все. Обов'язково послухайте подкаст і пройдіть тест для закріплення матеріалу на нашому каналі "Інгліш Тест"

Команда "Інгліш Кінг" 🍩