October 26, 2022

راهنمای کاشت سبزی در خانه (قسمت سوم)

با خرید ال ای دی رشد گیاه و وال واشر رشد گیاه می توانید در خانه سبزی بکارید

مخلوط گلدان

من از یک مخلوط اولیه بذر برای شروع گیاهان از بذر استفاده می کنم و سپس نهال ها را به مخلوط گلدانی ارگانیک که برای سبزیجات درست شده است منتقل می کنم وقتی که چند برگ داشته باشند.

اگر می‌خواهید از انتقال یا انتقال آفات یا بیماری‌ها جلوگیری کنید، مهم است که از مخلوط گلدان استفاده کنید و از خاک باغچه یا خاک باقی مانده از گیاهان دیگر استفاده نکنید.

اگر با گیاهانی از مهدکودک باغ شروع می‌کنید، کیسه‌ای از مخلوط گلدانی ارگانیک بردارید زیرا وقتی به خانه می‌روید باید در گلدان‌های بزرگ‌تر بروند.

از آنجایی که در مخلوط گلدان تغذیه ای وجود ندارد، پس از استقرار نهال ها از کود استفاده می کنیم.

ظروف

این بسیار مفید است که گیاهان خود را بر اساس نیازهای نور و اندازه گیاهان بالغ گروه بندی کنید زیرا باید چراغ ها را درست بالای بالای آنها نگه دارید. شما می توانید این اطلاعات را روی بسته های بذر و برچسب های گیاهی بیابید.

سبزیجات داخلی شما به ظروف با فضایی برای رشد ریشه و سوراخ های زهکشی نیاز دارند.

گلدان گل با نعلبکی مناسب.

من این گلدان های گل با نعلبکی را دوست دارم.

اندازه ای که شما نیاز دارید بستگی به چیزی دارد که در حال رشد هستید.

من دوست دارم از جعبه‌های پنجره‌ای پلاستیکی و بلند برای سبزی‌های برگدار (تقریباً 8 تا 10 اینچ عمق) استفاده کنم زیرا اندازه تقریباً برای همه چیز مناسب است.

اما هر گلدان با عمق مورد نیاز نیز خوب خواهد بود.

همچنین، هر محصول را در ظرف مخصوص خود نگه دارید تا جابجایی اشیا در صورت نیاز آسان باشد.

رطوبت و آب

رطوبت کم، به ویژه در ماه های زمستان که خانه هایمان را گرم می کنیم، می تواند برای گیاهان داخلی بسیار سخت باشد.

من هر روز از یک بطری آب برای مه پاشی گیاهانم استفاده می کنم. شما همچنین می توانید مسترهای خودکار را دریافت کنید.

برای مرطوب نگه داشتن مخلوط گلدان، از یک قوطی آبیاری خانگی با گردن بلند و باریک استفاده کنید تا به راحتی آب را درست در جایی که به آن نیاز دارید، مستقیماً در خاک یا نعلبکی بمالید.

اگر کیفیت آب لوله کشی شما نگران کننده است، ممکن است لازم باشد ابتدا آن را بجوشانید و خنک کنید یا از آب مقطر استفاده کنید.

گردش هوا

گردش هوای خوب به جلوگیری از مشکلاتی مانند آفات، کپک و رشد قارچ کمک می کند. همچنین می تواند به گرده افشانی کمک کند.

من یک پنکه برقی را کنار نهال ها و سبزیجات داخل خانه نگه می دارم. هر روز برای چند ساعت با تایمر مکانیکی کار می کند.

شروع شدن

سبزی های برگی که در داخل خانه رشد می کنند.

چگونه می توانم رشد سبزیجات را در داخل خانه شروع کنم؟

انتخاب های گیاهی

گیاهان با ساقه و برگ های خوراکی سریع و آسان در داخل خانه رشد می کنند.

گیاهان بارده کندتر هستند و نیاز به منابع و مراقبت بیشتری دارند.

بر اساس شرایط رشدی که می توانید فراهم کنید، تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید رشد دهید.

نور (چراغ های طبیعی و رشد) و دمای اتاق می تواند تعیین کند که در کجا رشد کنید.

اگر حیوانات خانگی دارید که ممکن است سعی کنند گیاهان را بخورند یا در گلدان ها حفاری کنند، این موضوع دیگری است که باید در نظر بگیرید.

توصیه می کنم با گروه 1 شروع کنید: گیاهان خنک دوست که به نور متوسط ​​نیاز دارند.

هر گونه سبزی سالاد برگ دار از جمله اسفناج، کلم پیچ و آرگولا به راحتی رشد می کند و ظرف چند هفته آماده می شود.

با استفاده از این دستورالعمل ها گیاهان را از بذر شروع کنید یا از یک مهد کودک پیوند بزنید.

محصولات را بر اساس نیازهای نور و ارتفاع بالغ سازماندهی کنید. سبزی های برگ دار با هم خوب عمل می کنند. نخودفرنگی بالا می رود و باید به طور جداگانه در گلدان قرار داده شود و جایی برای داربست.

فضای رشد شامل چراغ های رشد، ظروف، فن و تایمرهای الکتریکی را تنظیم کنید.

مدت زمانی که به چراغ های خود نیاز دارید به نور طبیعی موجود و گیاهان شما بستگی دارد.

با مقادیر توصیه شده شروع کنید و در صورت نیاز تطبیق دهید.

نگهداری

گیاهان خود را هر روز بررسی کنید تا مطمئن شوید چراغ ها و فن کار می کنند، خاک مرطوب است (نه مرطوب یا خشک)، و هیچ نشانه ای از استرس یا آفت وجود ندارد.

معمولاً نیاز است که گیاهان بسته به نحوه عملکرد آنها به نورها نزدیکتر یا دورتر از آنها حرکت کنند.

برخی از گیاهان غذایی مانند گوجه فرنگی ممکن است برای گرده افشانی به کمک نیاز داشته باشند. هنگامی که گرده در گل ها قابل مشاهده است، از نوک انگشتم استفاده می کنم و به هر گل ضربه می زنم تا آن را از گلی به گل دیگر تقسیم کنم. ساده به نظر می رسد اما به نظر می رسد کار می کند. گوجه‌فرنگی‌ها دارای گل‌های «کامل» با پرچم و کلاله هستند، اما معمولاً به کمک نیاز دارند تا گرده‌ها را به جایی که باید برسانند.

کود دهی کنید

با یک کود ارگانیک و مایع (ماهی یا جلبک دریایی دو گزینه هستند) کوددهی کنید و دستورالعمل های روی محصول را دنبال کنید.

گروه 1 | سبزه های برگی: ماهانه

گروه 2 | گیاهان دارویی: ماهیانه

گروه 3 | گیاهان بارده: هر دو هفته یکبار

محصول

اگر قسمت خوراکی گیاه ساقه یا برگ باشد، می توانید هر زمان که بخواهید آنها را برداشت کنید. برخی از سبزی های برگ دار بریده می شوند و دوباره می آیند تا بتوانید از برگ های بیرونی استفاده کنید و برگ های داخلی به رشد خود ادامه دهند.

گیاهان در صورت نیاز برداشت می شوند و مقادیر کمی برای پخت و پز برداشته می شود و بقیه گیاه به رشد خود ادامه می دهد.

برای میوه ها، روزهای بلوغ را بررسی کنید تا بدانید چه زمانی باید زمان برداشت را پیش بینی کنید. بسته به روشنایی، این ممکن است بیشتر از آنچه در بسته های بذر گفته می شود طول بکشد.

زمان سنجی

چه زمانی باید کشت سبزیجات را در داخل خانه شروع کنم؟

هر زمان!

تابستان به این معنی است که نور طبیعی بیشتری در دسترس خواهید داشت که ممکن است مدت زمان اجرای چراغ های رشد خود را در هر روز کاهش دهد.

زمستان زمان مورد علاقه من است زیرا وقتی بیرون برف می بارد، داشتن یک سینی با سبزیجات تازه و خوشمزه سالاد بسیار شاد است.

و شما بروید! امیدوارم سعی کنید غذا را در داخل خانه پرورش دهید. این لذت گیاهان آپارتمانی با امتیاز غذا است!

https://empressofdirt.net/grow-vegetables-indoors/