October 22, 2020

Tips voor motorrijden - Manoeuvres met beperkte ruimte

Nu de lente snel dichterbij komt, dacht ik dat het een slimme gedachte zou zijn om een ​​paar tips voor cruiserritten uit te delen die je kunt oefenen als je je fiets hebt afgestoft en voorbereid voor de Daytona Bike-week of je eerste voorjaarsrit. Autorijschool dongen Een ding dat ik bij veel motorrijders krijg, is dat ze al een aantal jaren rijden en geen rijvaardigheden hoeven te oefenen. Dit is slechts een onwetende verkondiging om te doen en vaak vervuld door geweten en trots. Ik heb ervaren ruiters van twintig jaar gezien; doe de meest idiote dingen op de fiets. Natuurlijk rijden ze al heel lang, maar hebben ze ooit echt ontdekt hoe ze echt nauwkeurig en met vaardigheid en zekerheid kunnen rijden. Sommigen hebben natuurlijk de normale motorcapaciteiten om goed te presteren op een cruiser, maar deze boosttips zijn er om je beter op je motor te laten rijden en tegelijkertijd je geweten een boost te geven, aangezien anderen verblind zullen zijn door je rijvaardigheden. Legit, je zult versteld staan ​​hoe individuen een fatsoenlijke bekwame rijder opmerken.

Deze oefening zal bewegingen met beperkte ruimte onderzoeken. Op dit moment denkt u misschien: wat? Als ik de kans krijg dat ik vertraging krijg op een parkeerplaats of carport, waarom moet ik dan dit soort cruiser-rijbewegingen oefenen? Hoewel niet zo gevaarlijk als convergentie of andere straatrisico's, kunnen verplaatsingen in beperkte ruimte, zoals stopzones, een belangrijke test zijn. Werk aan het draaien met lage snelheden en vergeet niet om de stabilisatiemethode te gebruiken om uw cruiser tegen gematigde snelheden in evenwicht te houden. Motorrijles waalwijk op deze manier knijpt u de buitenste ontlasting in, waarbij u de borstkas naar buiten kantelt, omgekeerd. U kunt ook van het brandpunt van de stoel af bewegen, omgekeerd ten opzichte van de bocht, om de pariteit en het draaivermogen te verbeteren.

De best voorbereide motorrijders zijn Police Motormen. Deze fietsagenten zijn bereid om op moeilijke plekken enorme politiecruisers met gematigde snelheden te verplaatsen. Politie Motormen werken aan U-bochten op twee gecontroleerde parkeerplaatsen. Klinkt simpel toch? Nou, dat is het niet. Ga erop uit en probeer het op een dag. Ik beloof je dat je 4 of meer plaatsen nodig hebt om een ​​U-bocht te maken. De kans is groot dat sommigen van u zelfs uw fiets laten vallen. Probeer uw grijpcontactzone en achterrem te gebruiken om de cruiser met extreem gematigde passen te laten bewegen en hanteren. Met gematigde tarieven bedoel ik minder dan 5 MPH. Wandelend tempo. De politie moet dit constant doen en ze hebben de beste rijstrategieën. De andere sleutel is om te kijken waar je de fiets nodig hebt. In het geval dat je naar beneden tuurt terwijl je een strak cijfer acht of een U-bocht speelt, beloof ik je dat je gaat waar je kijkt - naar beneden.

Ik heb deze methoden eerst gerepeteerd en was verbaasd over het feit dat het zo moeilijk was om je cruiser om te draaien door een U-bocht te spelen terwijl je probeerde de bocht binnen twee parkeerplaatsen te houden. Het kostte me een paar uur in een paar dagen om het onder de knie te krijgen. Vervolgens voegde ik figuur achten en matig glijdend rijden toe alsof ik in een autocolonne was. Naarmate mijn bekwaamheid verbeterde met deze procedure en mijn achterrem en greep tekenen van slijtage gaven, ben ik er zeker van dat ik op moeilijke plekken met mijn cruiser kon omgaan.

De voordelen van het oefenen van deze rijmethode zijn dat je meer talent krijgt in het verzorgen van je cruiser. In het geval dat u ontdekt dat u zich in een beperkte nationale straat bevindt, zult u de zekerheid hebben om te beseffen dat u veilig en bekwaam een ​​U-bocht kunt spelen in de beperkte beschikbare ruimte. Terwijl u naar fietsgelegenheden gaat waar stoppen enkele ingebouwde kosten omvat, zal deze oefening met gematigde snelheid u helpen bij het verplaatsen van het volgepakte parkeerterrein zonder te verpletteren en mensen te voet of stilstaande fietsen. Nogmaals, ik heb dit scala aan vaardigheden een hoop gebruikt. Rijschool dongen Verschillende motorrijders zagen mijn expertise. Ze waren verbaasd dat ik een enorme Victory Kingpin kon verplaatsen in de beperkte ruimtes. In ieder geval tijdens het vervoeren van een reiziger. Dus stof je fiets en restanten van je oude rijstrategieën af en raak de dichtstbijzijnde lege parkeerplaats voor wat echt noodzakelijke oefening.

Hier zijn een paar tips om veilig te stoppen:

- Als u stopt op een gelijke parkeerplaats in de buurt van een bedieningsorgaan, plaatst u de fiets op een punt met het achterwiel naar de controle.

- Als u de zijstandaard gebruikt, draai dan het stuur opzij voor extra stevigheid; vergrendel de vorken voor veiligheid.

- De voeten aan de zijkanten en focusstandaards kunnen in kwetsbare oppervlakken wegzakken waardoor de cruiser valt. Om dit te voorkomen, vervoert u een waterpas aluminium blik of vergelijkbaar onbuigzaam voorwerp om onder de standaard te plaatsen.

- Parkeer de fiets in het eerste apparaat voor extra stabiliteit, vooral op een helling.

Bijdragende maker aan de Victory Custom shop - Motorrijlessen in waalwijk