December 21, 2022

Резюме 7/21 Sui AMA: розблокування можливостей на Sui з Adeniyi Abiodun

Вступ:

Jen:

Ласкаво просимо, Аденії, я радий, що ти тут наш запрошений спікер!

Adeniyi:

Я радий бути частиною цього. Мене звати Аденії Абіодун. Я один із співзасновників Mysten Labs і директор із продуктів Mysten. Я почав свою кар’єру в нафтогазовій промисловості як інженер-програміст, створюючи системи віддаленого моніторингу в таких країнах, як Мексика, Саудівська Аравія та північна частина шотландських нафтових родовищ. Згодом я зайнявся фінансами. Я почав створювати програмне забезпечення для алгоритмічної торгівлі, включаючи програмне забезпечення для маржинального ризику для моніторингу ризиків торгових портфелів. Я дізнався про біткойн у другій половині 2011 року. Мені він здався надзвичайно цікавим як технологія, і я довго не міг перестати думати про криптовалюту. У 2012 році я створив свою першу компанію в сфері біткойнів, яка перетворилася на справжній великий бізнес у сфері видобутку біткойнів. Я створив щось під назвою контракти на майнінг біткойнів, а інші почали купувати контракти, щоб вони могли почати майнінг.

Відразу після цього я створив компанію з великими даними, і після завершення цієї роботи я пішов до Oracle, щоб запустити корпоративний блокчейн. Я провів таку ж коротку роботу у VMware, перш ніж мати хорошу розмову з Кевіном Вейлом у Facebook, а також з кількома іншими засновниками Diem у Facebook і мене повністю захопив проект Libra. Так я потрапив у команду Mysten.

Питання №1: У чому схожість і відмінності між Sui та Aptos?

Adeniyi:

Чітка схожість між командою Mysten Labs і Aptos полягає в тому, що засновники прийшли з Facebook і окремо прийняли мову програмування Move. Окрім цього, між тим, що ми будуємо, і тим, що створила команда Aptos, немає багато подібності в жодному з проектів. Ми пішли, щоб створити Mysten і створити Sui. Sui — це вся робота, яку ми робили протягом останніх трьох-чотирьох років досліджень із Facebook. Нас дуже надихає прогрес, якого ми досягли за дуже короткий період часу; ми справді не можемо дочекатися його запуску.

Запитання №2: Чи можете ви контекстуалізувати Суї відносно Солани?

Adeniyi:

Якщо ви подивіться на те, що сталося з Ethereum або навіть із Solana сьогодні, комісії починають ставати катастрофічно високими, коли ви масштабуєтеся. Таким чином, це принципово обмежує всі блокчейн-платформи сьогодні; ми вважаємо, що для нас це відносно непотрібний варіант. Ми застосували інший підхід, коли вирішили створити платформу, яка з часом буде масштабуватися в міру зростання попиту. Крім того, Sui відрізняє те, що ми масштабуємо не лише вертикально, а й горизонтально. Ми вважаємо, що ідеологія web2 також має бути перекладена на web3. Якщо я розробник смарт-контрактів, я повинен виконати мінімум роботи, щоб отримати масштабованість. Я мав би відчувати відносний комфорт під час створення своєї програми, оскільки економіка може залишатися досить рівною. Це означає, що сьогодні він коштує цент, наступного тижня також має коштувати цент, і це стосується горизонтальної масштабованості. Ми отримали схему заохочення — модель токеноміки, яка спонукає валідаторів додавати більше ресурсів, щоб збільшити пропускну здатність мережі в міру надходження попиту та все ще мати можливість отримувати хороший прибуток у вигляді інвестицій у обробку транзакцій.

Отже, це те, що відрізняє нас від Solana, Aptos і майже всіх інших блокчейнів. Для нас це філософія дизайну, згідно з якою ми вважаємо, що якщо ви збираєтеся створювати програми, які обслуговуватимуть мільярди людей, комісія має бути відносно стабільною з точки зору взаємодії з користувачем. Крім того, вам потрібно ввімкнути кілька програм. Більш низькі комісії також створюють багато цікавих випадків використання, які ви просто не спробували б використовувати в інших блокчейнах, оскільки витрати надто високі.

Запитання №3: Що ми будуємо для екосистеми Sui?

Adeniyi:

Ми хочемо зробити це, щоб використовувати випадки, які дійсно мають попит. Тоді як у традиційних блокчейнах блоковий простір є предметом розкоші; це дуже обмежений ресурс. У Sui блоковий простір не є обмеженим ресурсом, це товар. Ігри – це одна з сфер, на яку ми дуже сильно звернули увагу. Це візуальне представлення, яке люди можуть побачити та відчути. Що ще важливіше, в іграх набагато більше користувачів. Отже, якщо ви можете збільшити ігровий досвід за рахунок володіння, і робити це в масштабі, ми думаємо, що це те, що приживеться з точки зору користувача. Окремо у нас є і фінанси. Фінанси – це те, що, на нашу думку, ми могли б робити відносно добре завдяки моделі Sui, яка використовує одного автора. Ви можете ефективно здійснювати транзакції, які завершуються менше ніж за секунду, тому, наскільки нам відомо, Sui є єдиним блокчейном, який може мати затримку менше секунди.

Ще одна річ, яку Суї може ввімкнути і яка нас дійсно цікавить, — це соціальний елемент. Чудово, що NFT зустрічаються рідко, і це приносить цінність, але я думаю, що туди можна додати елементи розмірів, які можуть зробити речі цікавішими. Ми створили набір пакетів SDK, які дозволяють створювати більше Твіттерів світу безпосередньо на Sui.

Питання №4: Як можливе горизонтальне масштабування на Sui?

Adeniyi:

Можливості масштабування Sui переважно базуються на тому, що ми отримуємо з мовою програмування Move, і моделлю даних, яку ми мали, на додаток до нашого консенсусу. Усі говорять про консенсус як про вузьке місце, і мережі не можуть масштабувати блокчейн через консенсус. Ми використовуємо інший підхід, де у нас є об’єктно-орієнтована модель даних, яка дозволяє нам заздалегідь визначити залежності між різними типами транзакцій. Наприклад, якщо я надсилаю вам 5 доларів, а ви надсилаєте комусь іншому свої NFT, ці дві транзакції не мають нічого спільного одна з одною. В інших блокчейнах ці дві транзакції будуються як залежність, упорядкована в блоці. Якщо в блоці немає місця, вам доведеться дочекатися наступного блоку, щоб завершити їх. Це створює притаманну залежність від транзакцій, які не мають нічого спільного одна з одною, обмежує пропускну здатність і збільшує затримку. Це просто накладає багато обмежень на те, що ви можете робити з точки зору платформи, з якою розробники нічого не можуть зробити.

Об’єктно-орієнтована модель даних Sui дозволяє нам масштабувати. Завдяки цьому паралельному виконанню ми можемо додати більше ЦП і більше машин. Це те, що дає нам продуктивність інших платформ. Люди також можуть забути, що Move також дає нам велику гнучкість. На відміну від інших мов програмування смарт-контрактів, наприклад Solidity, де контракт володіє всім станом. У Move ми розробили дещо інший спосіб, де все є об’єктом, і ви відокремили договір від стану. Це дає розробникам набагато більше гнучкості. Ми вважаємо, що розробник web2, який працює на «звичайній» мові програмування даних, повинен мати змогу відносно швидко налагодити роботу з Move порівняно з існуючими мовами програмування смарт-контрактів.

Питання №5: Які проблеми є найважливішими в поточному блокчейні і чому Sui є рішенням?

Adeniyi:

Існує безліч проблем, які ви просто повинні вирішити, і взяти модульну архітектуру недостатньо. Кожна інновація, яку ви вносите, має бути обізнаною одна про одну. Наприклад, із Sui ми вважаємо, що ми вирішили не зробити консенсус вузьким місцем. Якщо ми не локалізуємо щось заздалегідь, ми також можемо збільшити здатність мережі мати мережеве сховище.

На відміну від інших блокчейнів, де сховище дуже дороге, сховище Sui відносно дешеве. Це буде не так дешево, як зберігання, скажімо, на AWS, тому що вам все одно доведеться платити за коефіцієнт реплікації — фактор, який потрібний декільком валідаторам для зберігання однакових даних. Тим не менш, це, звичайно, буде ближче до вартості зберігання, помноженої на коефіцієнт реплікації, ніж це буде на традиційних блокчейнах. Ви не тільки отримуєте швидкість і цю чудову мову програмування з об’єктно-орієнтованою моделлю даних, але також отримуєте мережеве сховище, щоб ви могли зберігати NFT на Sui разом із усіма його атрибутами.

Запитання №6: Яке бачення Sui на наступні п’ять років? І яка велика картина Суї в криптоіндустрії?

Adeniyi:

З точки зору Sui, наша мета полягає в тому, щоб побудувати масштабований рівень 1, щоб ви могли мати безліч програм, які можуть взаємодіяти одна з одною в довгостроковій перспективі. Це створює світ, де розробники можуть взаємодіяти або створювати світи разом, де я можу мати фінансові модулі, соціальне злиття з іграми та всілякі інші речі. Ми вважаємо, що масштабування Sui зробить можливим створення метавсесвіту в майбутньому, де всі ваші активи або активи, якими володіють люди, матимуть цей елемент для взаємодії один з одним. Наша інтуїція полягає в тому, що якщо ми зможемо створити блокчейн, який полегшить розробникам залучення користувачів із дуже низьким тиском і низькими витратами, тоді ми зможемо залучати мільярди людей до екосистеми кожного циклу, не змушуючи їх проходити через обручі з’ясування крипто.

Запитання №7: Як це було — перейти від такої величезної компанії, як Meta, де ви перебуваєте під егідою багатомільярдної організації, до власного стартапу, де ви створюєте речі з нуля? Як це було?

Adeniyi:

Це не перше моє родео і, напевно, третій стартап, у якому я брав участь. Я думаю, що великий контраст між великою компанією, як-от Facebook, і маленькою компанією, як-от Mysten, полягає лише в швидкості узгодження з конкретних питань. З великими корпораціями у вас є широкі цілі компанії, є часові рамки навколо них і переконайтеся, що вони добре узгоджені із загальною місією компанії. Є спритність, яка приходить у невеликій команді та в змозі дуже швидко узгодити дуже невеликий набір заяв про місію. Ми можемо запросити п’ятьох людей на виклик і прийняти дуже важливе рішення в Mysten, і тоді це буде зроблено, ми всі погодимося, і тоді ми рухаємося вперед.

Ми намагаємося відтворити деякі з найкращих моментів спілкування, які ми мали у Facebook, але наша компанія — це не просто Facebook. У нас є люди з Google і люди з інших форм стартапів з усіх боків. Тож ми переносимо багато культур у компанію та вбудовуємо це в компанію під час розмови.

Koh:

Так, я пішов із Google у 2015 році, але це не перше стартап-родео. Я вважаю, що у мене двозначні цифри для стартапів, головним чином тому, що я займався багатьма меншими бізнесами до Mysten. Незважаючи на це, я б точно сказав, що є інша енергія. Магія відбувається, коли в кімнаті є потрібні люди. Ось чому всі кажуть вам, коли ви робите стартап, що ви справді інвестуєте в людей, тому що це найважливіше.

Запитання №8: З якими недоліками ви зіткнулися в Diem? І які уроки з цього досвіду ви не повторюєте в Sui?

Adeniyi:

Я ціную керівництво за те, що він такий сміливий, щоб спробувати зробити щось таке сміливе. Я вважаю, що найбільший висновок полягає в тому, що інновації — це чудово, але якщо ви намагаєтеся робити багато одночасно, інколи ціннісна пропозиція може дещо переплітатися з тим, як вас сприймають люди як компанію. Коли я говорю про забагато інновацій одночасно, ви запускаєте глобальну платіжну систему на додаток до запуску глобальної валюти, яка майже схожа на кошик валют.

У Mysten ми запускаємо не валюту, ми запускаємо платформу. Ми просто створюємо платформу для розробників, які можуть почати робити всі цікаві речі, які обіцяла їм криптовалюта, але їх не було надано. Я завжди наводжу аргумент, що капітал зіпсував багато мистецтва в криптопросторі.

Запитання №9: Як ви потрапили в управління продуктами?

Adeniyi:

Я почав займатися продуктом як інженер-програміст, створюючи послуги та програмне забезпечення для банківської галузі, а також для нафтової та газової промисловості. Я дізнався про біткойн і почав створювати платформу, яка дозволить людям легко видобувати біткойн і отримувати винагороду, не думаючи про складність налаштування апаратного забезпечення. Це справді те, що я робив, що виходило за межі ролі генерального директора моєї власної компанії. Коли я пішов із засновника компанії, я, природно, намагався зрозуміти, що буде далі, і мене покликали допомогти запустити платформу Oracle для блокчейну. Я був там як архітектор, але також і як псевдо-продукт-менеджер. Окремо те ж саме сталося, коли я пішов у VMware. Я керував командою продукту, яка запускала платформу блокчейн.

Запитання №10: Що ви та ваша команда робили під час вашої нещодавньої поїздки до Швейцарії?

Adeniyi:

Ми завжди плануємо, що буде далі і що буде завтра. Ми думаємо про те, що ми маємо зробити, щоб зробити Sui найбільшою мережею, а потім запровадити наступне покоління програм, які змінять основи Інтернету. Ми поділимося більше, коли прийде час.

Питання №11: Коли буде програма грантів для проектів Sui? Або, як би ви структурували таку програму?

Adeniyi:

Ми хочемо запустити програму грантів і оголосити про це найближчим часом.

Якщо ви в групі Discord, відмовтеся від будь-яких пропозицій, оскільки ми фактично стежимо за цими каналами. Ми хотіли б почути ваші ідеї, але нас справді цікавлять люди, які хочуть зробити щось відмінне від того, що робили інші. Суї унікальний. Це дає творцям і розробникам нові форми додаткової стабільності, які просто не були доступні їм раніше, тому ми хочемо підтримати засновників і розробників, які хочуть створити інструменти, програми та екосистему навколо нових продуктів, які є прикладом того, що Sui робить краще, ніж будь-де .

Koh:

Ми приділяємо значну увагу якості, тому що ми віримо, що технологія, яку ми створюємо, слугуватиме основою для будівельників, щоб будувати свій бізнес і бачення на довгі роки. Мені цікаво працювати з командами, які мають дуже довгострокове бачення, які думають про проблеми, для вирішення яких технологія блокчейн має унікальні можливості, і про те, як Sui, як наша платформа, допомагає вам реалізувати це бачення. Ми хочемо, щоб люди прийшли в web3, і я думаю, що багато в чому це пов’язано з доступністю.

Велика категорія, яку, на мою думку, здебільшого ігнорували, це категорія інструментів розробника, тому що якщо ви подумаєте про інструменти, доступні в web3. Досить комічно, що насправді не так багато доступних інструментів. Ми з нетерпінням чекаємо на креативність спільноти, яка допоможе нам, коли незабаром наша Testnet запрацює. Тож слідкуйте за оновленнями!

Запитання №12: Ми очікуємо, що Sui стане дуже популярною мережею. Як сама мережа та гаманець будуть готові впоратися з напливом користувачів, який ми очікуємо?

Adeniyi:

Нещодавно ми анонсували гаманець, у найближчі кілька тижнів він стане ще кращим для користувачів, і я думаю, що, можливо, нам варто попросити Бауера провести AMA на нашому гаманці в якийсь момент. Але якщо торкнутися цього, то весь сенс проходження наших Devnet, Testnet і стимульованого тестування полягає в тому, щоб усунути помилки або принаймні навіть вирішити проблеми зі сховищем, швидкістю та всім іншим. Це платформа, випробувана в боях, на якій люди вимагають зусиль через процес виявлення помилок. Тестування ємності платформи, переконання, що вона може впоратися з навантаженням, і переконання, що сховище та інші масштаби будуть частиною стимульованої Testnet. Для цих внутрішніх пристроїв буде кілька способів переконатися, що кожен із них націлений на певні характеристики платформи Sui, і переконатися, що до того моменту, як ми перейдемо до Mainnet, вона пройшла бойові випробування. Люди зможуть створювати програми, які ми обіцяли, і ми впевнені в цьому. Спільнота співпрацює з командою, яка справді захоплена створенням дійсно масштабованих і добре розроблених платформ для мас. Тож це те, що ми хочемо зробити зі спільнотою, і ми вважаємо, що всі ви будете справді корисні, допомагаючи нам перевірити деякі з наших заяв і переконавшись, що платформа Sui може бути чимось для кожного .

Koh:

Якщо у вас є цікавий проект, не соромтеся розповісти про нього на наших каналах Discord, і ми його розглянемо. Ми раді бачити, що люди будують.

Adeniyi:

Мені дуже цікаво спілкуватися з людьми, які створюють програми в соціальному просторі. Я думаю, що це одна з областей, яка, на мою думку, матиме величезне зростання та збільшить досвід навколо всього іншого, що ми робимо у web3. Тож обов’язково запишіться на мене в Twitter і LinkedIn. Якщо у вас є цікаві ідеї в соціальних мережах і про те, як ми можемо вам допомогти та підтримати. Мені приємно бачити, як ми можемо збільшити використання, і я думаю, що це сфера, яка значною мірою залучить багатьох користувачів до криптопростору. Продовжуйте стежити за тим, що ми робимо щодо продукту. Наша мета – отримати найкращий досвід у всіх сферах. Якщо у вас є коментарі щодо того, як ми можемо зробити щось краще, завжди шукайте вдосконалення.


Дізнайтеся більше про Sui


Будуйте з нами!!

Ми в захваті від того, як розгортається майбутнє, і запрошуємо творців і будівельників приєднатися до нас.

Ресурс