Інтерв'ю
September 30, 2020

Нитка, голка і вогнище Катерини Ляшенко

Автор Jane Heartless

Розкажи, як потрапила в реконструкторську тусовку?

Усе почалося з танців, а точніше з того моменту, коли я прийшла на заняття в Студію старовинних танців «Джойссанс». І було це в далекому 2008 році)) З тих пір змінювалися мої інтереси і колективи, але ця тема досі не відпускає. А ось те, як я дізналася про існування подібної студії (а на той період інформація діставалася набагато складніше) - це інша, довга, але досить романтична історія...😉

Як ти почала шити? Як пошила свою першу сукню?

Поява моєї першої сукні, як і у багатьох з нас, тісно пов'язана з підготовкою до балу. У ті темні часи брати костюми та сукні в прокат було досить рідкісним явищем, і багато учасників танцювального колективу шили собі вбрання самостійно. Ну і мені довелося наслідувати цей приклад і озброївшись тими мізерними знаннями, які я отримала на уроках праці в школі, я таки це зробила ... пошила свою першу сукню. Це була стилізація на італійську сукню кінця 15-го століття, вона була мені велика розміри на чотири, жахливо незручна через свій великий розмір і довгий шлейф, але на своєму першому балу я відчувала себе королевою)

Подобається сукня?)

Фрак: пошити з першого разу реально?

Питання ніби просте й передбачає однозначну відповідь... але не все так просто. Тут необхідно знати трохи більше інформації, такої як: хто шиє і які у цієї людини знання; куди шиється цей виріб і хто буде оцінювати результат. Щось зшити вийде точно, все інше залежить від дуже багатьох факторів.

Фрак в студію!

Який період тобі подобається реконструювати більше за інші?

Почнемо з того, що мені в принципі подобається займатися реконструкцією. Питання про мій улюблений період задають мені досить часто і відповідь завжди одна - у мене немає улюблених і неулюблених періодів. Просто є періоди, до яких я ще не дійшла, не зустрілася ще людина, щоб розповісти і запалити всередині вогник, не трапився ще захід, щоб заради нього сісти за вивчення. Як показує практика, просто треба знайти сили і час щоб поглибитись, "вкопатись" і вивчити той чи інший період історії, і тоді він обов'язково сподобається)

Які існують основні джерела для історичних костюмів?

Видів джерел не так багато, але для різних епох основними є різні. Найбільш ідеальним джерелом є збережений оригінал, просто береш дивишся як там все пошито, який крій, шви і матеріали і робиш так само. Але все так просто далеко не для всіх періодів, десь з другої половини 18-го століття з цим проблем немає, а ось все, що раніше, - складніше. На кінець 16-17-го століття збережені екземпляри є, але їх замало і доводиться підключати і інші джерела: тут в нагоді стануть «кравецькі книги». Там тобі і різноманітні фасони, і розкладка по тканині ... Ну а що робити з більш ранніми періодами ... картинки вам в допомогу, розглядаємо візуальні джерела і намагаємося зрозуміти як воно пошито і з чого та читаємо всілякі письмові джерела, там де є опис одягу, документи, де записували хто чого у кого купив і що заповідав. Шукати джерела це весело))

Збережений екземпляр і пошита Катериною сукня

Одяг якої епохи на твою думку найбільш зручний до 1900-х ?

Тут я не можу говорити за всі епохи, бо щоб судити про зручність, треба носити костюми даної епохи тривалий час, а не просто одягти на кілька годин)) Такий досвід у мене є тільки із середньовічними костюмами, і можу сказати, що цей період досить зручний і десь навіть більше, ніж сучасний одяг)

У чому особливість заходів формату living history?

У цьому випадку краще один раз побачити, ніж сто разів почути)) Це щось між магією і машиною часу - ти переносишся в іншу епоху, практично повністю на кілька днів ... живеш в ній. Заходи такого формату досить складні в підготовці і реалізації, і тут чим більш пізній період, тим більш складно це реалізувати. Я брала участь тільки в середньовічних, але почуття, які виникають, коли сидиш ввечері біля вогнища в середньовічній фортеці, а навколо тебе «живе» історичний табір зі знаттю, вартою, музикантами, торговцями і простими городянами ... вони неповторні.

Deus Vult

Які у тебе є хобі крім реконструкції?

Багато моїх хобі так чи інакше пов'язані з реконструкцією, тут я навряд чи здивую. З активного і вже трохи забутого це танці, фаєр, ходулі... ну а решта в основному рукоділля: я пряду, тку на дощечках, займаюсь різноманітною вишивкою, люневілем, золотим шиттям, мереживоплетінням (коклюшечне, фріволіте і голкове), загалом, все досить нудно)

Три слова, які тебе характеризують.

Саму себе важко охарактеризувати, довелося скористатися допомогою залу: перфекціонізм, педантичність, співпереживання)