September 12, 2020

Тренируемся читать

Тут собраны небольшие предложения. Можете даже составлять про себя подобные рассказы. Они вам понадобятся для общения с поляками, чтобы было легче рассказывать о себе.

1)   Cześć, jestem Tomasz! Pracuję i mieszkam w Warszawie. Mam dużego psa i wrednego kota. Pracuję jako inżynier w firmie budowlanej.

2)   Dżeń dobry, mam na imię Adam. Jestem z Krakowa, tam też mieszka moja rodzina. Bardzo lubię podróżować i czytać książki.

3)   Hej, jestem Piotrek, mam czternaście lat i chodzę do szkoły. Lubię się uczyć, ale nie lubię mojej szkoły! Jestem bardzo dobry z języka niemieckiego.

4)   Witam, nazywam się Maria Nowak. Już dawno nie pracuję, bo mam siedemdzieśąt lat. Teraz mam czas dla siebie i wnuków.

5)   Dzień dobry, nazywam się Piotr Szuba. To moja Zona Alina, syn Przemysław i córka Agnieszka. Bardzo lubię moją rodzinę.

6)   Cześć, skąd jesteś? – Jestem z Polski, mieszkam w Gdańsku, ale pracuję w Gdyni. Jestem marynarzem. Lubię moją pracę.

7)   To Ala i Kasia, one są z Polski. A to jest ich ojciec – Władysław. Ala i Kasia lubią lato, bo można pływać, biegać i zbierać kwiaty.

8)   To pies Bolek. On jest stary i bardzo lubi spać. Bolek mieszka w domu gospodarzy, tam ma swoje miejsce i miskę z jedzeniem.

9)   Alfabet polski nie jest trudny. Trzeba tylko nauczyć się literek i dużo czytać. Praktyka jest bardzo ważna.

10) Nigdy nie piję herbaty, bo lubię tylko kawę albo soki owocowe.