May 5, 2020

Як покращити свою презентацію?

Зовсім недавно, в мене виникло проблема, яка потребувала створення презентації. Так як, я був зайнятий, то доручив це іншій людині, яка запевнила мене, що вміє створювати класні презентації. Пройшло трішки часу і коли я побачив результат, то дуже засмутився, адже презентація була об'ємна, нудна та складна для слухача, який не був спеціалістом в області, про яку йшлося.

Тому я вирішив сам взятися за справу. І дивом наткнувся на статтю Єнса Шмельцле, засновника бізнесу зі зйомки пояснювальних відео simpleshow. Вони знімають коротенькі ролики для пояснення переваг та інструкції користування нових продуктів.

Отже він розповів, що для того, щоб створити хорошу презентацію потрібно зосереджуватися на головному та простому. Аби пояснювати просто, треба змінити погляд: поставити себе на місце аудиторії. Якими знаннями вона володіє? Чому цікавиться вашою презентацією? За яких обставин ви зустрінетеся з аудиторією?

  1. Зніміть "прокляття знань": позбудьтеся складної фонової інформації і майте відвагу викинути деталі та винятки. Обмежтеся головним.
  2. Почніть презентацію відповіддю на питання "чому?": хороше пояснення завжди покладається на причиново-наслідкові зв'язки. Той, хто розуміє "чому" щось відбувається, швидше зрозуміє тему, ніж той, кому описують, "як" щось відбувається.
  3. "Три хвилини має кожен, а тридцять не має ніхто": щоб викликати інтерес аудиторії, зважайте на те, що існує інтервал уваги, який дозволить вам якомога детальніше й ретельніше описати тему. Коротше кажучи: не затягуйте.
  4. Застосовуйте історії: розкажіть коротку історію. Кожному більше подобається слухати цікаву історію ніж набір фактів. Наводьте аналогії з повсякденного життя вашої аудиторії.
  5. Візуалізуйте вашу історію: думайте зображеннями та застосовуйте їх для комунікації. Це автоматично змусить вас описувати факти просто. Зображення неймовірно допомагають висловити емоції.

Після проходження цих етапів за досить короткий відрізок часу я створив шикарну презентацію, яка допомогла мені донести "правильні" речі до аудиторії. В додаток скажу, що ви можете користуватись цими правилами не лише для презентацій в Power Point, а й для створення відео-контенту, а також (якоюсь мірою) для текстів.


*resource: "Управління викликами"