DeFi (децентралізовані фінанси)
September 9, 2021

Питання від читача

А тепер відповідаю на кожне з них

Чому крипта, як основний інструмент?

Ну, скажу, що не основний, а один із основних. Але фундаментальний. Чому? Хороше питання. Мабуть, тому що розумію його, розумію ринок (як я вважаю), його потенціал і бачу експоненційний ріст. А він, відносно даних останніх досліджень, росте більше 100% в рік. Тобто крипторинок (кількість юзерів крипти) росте більш ніж на 100% в рік. Вдуматись тільки. Та швидкість росту (прийняття) Інтернету була на рівні 60% в рік. І це було ого-го. А тут більше 100%. І експонента росте.

Не здивуюся, що з такими темпами кількість крипто-юзерів до 2025 року перевалить за 1 млрд. І капіталізація крипторинку виросте в ... Хоча побачимо. На все свій час. Поки просто спостерігаю і роблю власні висновки.

А також важливу роль у моєму виборі відіграє той фактор, що лише я контролюю свої цифрові активи (гроші). З процесу виключена третя сторона (посередник). Я можу зробити переказ на будь-яку суму і у будь-яку точку світу іншій людині, де Інтернет за min. комісію і вона отримає його за 5 хвилин (тут можна згадати умови і практику міжнародних банківських переказів). А це, я вважаю, дуже круто.

Ніхто не зможе заморозити мій рахунок (наприклад, до вияснення походження на ньому коштів) чи арештувати. Контроль тільки в мене. І доступ до власного фонду (як люблю називати) можливий із любої точки світу, де є Інтернет просто знаючи свою сід-фразу, яка є ключем.

І, звичайно ж, я готовий до волатильності крипторинку. На цьому ще й можна непогано примножити свої "біткоїни".


Стосовно сектору DeFi, яким ресурсом користуєшся? Яким з наведених віддаєш перевагу? Чому?

Якщо коротко - то тими, які дозволяють стейкати і фармити дохідність (пасивно примножувати крипту). На даному етапі. Це мультивалютні некастодіальні криптогаманці (MetaMask, Trustee Wallet, Trust Wallet), децентралізовані біржі (DEX), такі як Pancakeswap, Waves Exchange, наприклад, і агрегатори стейкінгу та оптимізації дохідного фермерства - Beefy Finance, Autofarm Network.

Все залежить від обраних коінів і цілей стосовно них.

Як приклад, візьмемо токен децентралізованої біржі Pancakeswap - CAKE, його ціна на ринку на час написання даної статті $ 20,65. І якщо я роблю на нього ставку (а я роблю), то я можу купити певну кількість токенів CAKE, скажімо, на цій же біржі за стейблкоін USDT і застейкати уже свої CAKE на beefy.finance під 86,09% річних (така дохідність на зараз, з часом вона знижується).

За рік у мене і кількість токенів виросте майже вдвічі і ціна на них продовжить рости у перспективі, так як DEX-токени - чудова інвестиція (звичайно, час покаже). Так і короткострокову волатильність інструменту можна спокійніше переносити.

А якщо трохи спробувати розібратися, що ж являє собою цей сектор DeFi - то для цього я вставлю уривок з книги "Как это DeFi" (і поділюся своєю російськомовною копією першого видання):

Децентралізовані фінанси або DeFi - це рух, який дозволяє використовувати фінансові послуги, такі як запозичення, кредитування і трейдинг, без необхідності покладатися на централізовані організації. Ці фінансові послуги надаються через децентралізовані додатки (Dapps), більшість з яких розгорнуто на платформі Ethereum.
DeFi - це не окремий продукт або компанія, а набір продуктів і послуг, які замінюють такі фінансові інститути, як банки, страхові компанії, ринки облігацій і грошей. Децентралізовані фінансові додатки дозволяють користувачам комбінувати свої послуги, що відкриває безліч можливостей. Через це компонування DeFi-додатків їх часто називають грошовим LEGO.
Для роботи з DeFi-додатками зазвичай потрібно депонувати заставу в смарт-контрактах. Сукупне забезпечення, депоноване в DeFi-додатках, часто називають «Загальна задіяна вартість» (Total Value Locked). За даними DeFi Pulse, загальна задіяна вартість на початку 2019 року склала близько $ 275 млн, але в лютому 2020 року вона досягла максимуму в $ 1,2 млрд (а у вересні 2021 року TVL досягла уже більше $ 98 млрд - доповн. автора). Значне зростання загальної задіяної вартості служить індикатором швидкого зростання екосистеми DeFi.

Всі з наведених мною ресурсів я довго і скурпульозно вивчав та розбирався як вони працюють. І продовжую це робити. А це вимагає чимало часу.

Тема DeFi дуже обширна і в рамках даної статті все пояснити просто неможливо. Я буду детальніше висвітлювати її у навчальній програмі Bodry Finance Education. Все поступово. Степ бай степ.


Попередня стаття: BTC і ETH єдині криптогроші, які мають значення

Бажаю бодрості духу і прийняття мудрих інвестиційних рішень!

Блог бодрого фінансиста

На головну