Переклади
February 14, 2020

Ошо про шляхи (вчення)

Коли ви приходите і питаєте про шлях, у мене виникає думка: «Ось, прийшов черговий божевільний». Якщо я не покажу вам шлях, ви вважатимете мене недобрим, безжальним. Але якщо я покажу вам шлях, я обману вас.

Єдине, що можна зробити — це підштовхнути вас до самих себе. Так що я винаходжу шляхи, які тільки здаються шляхами, але не є ними. Вони нікуди не ведуть, бо йти, по суті, нікуди. Ви вже на місці — вам нема чого кудись йти.

Я винаходжу шляхи і методи тільки з одним наміром: щоб втомити вас, остаточно вимотати… І одного разу, не в силах продовжувати, ви просто відкинете всякий пошук. Вимотані, ви впадете на землю… втомлені — втомлені від усіх цих шляхів і методів, втомлені від самого пошуку… І тоді раптово на вас зійде найглибший спокій — спокій, який за межами всякого розуміння. І ви почнете сміятися, тому що це завжди було доступно вам. Цього не траплялося раніше тільки через вас — ви завжди тікали.

Усі шляхи ведуть кудись. Але істина вже тут. Дороги відводять вас від істини, яка завжди поруч. Жоден шлях не приведе вас до самих себе.

Ось чому я прошу вас докладати якомога більше зусиль — щоб ви швидше втомилися. Не варто зволікати. Якщо будете байдужими, будете йти так протягом багатьох і багатьох життів, повні безтілесних надій. Працюйте більше! Намагайтеся з усіх сил, намагайтеся абсолютно, тотально, і тоді одного разу ви втомитеся — втомитеся настільки, що залишите всі зусилля просто від втоми, і раптово, лежачи в знемозі на землі, ви усвідомите реальність, яка тут, з вами.

Із бесід ОШО

Джерело матеріалу:
http://advaitaworld.com/blog/46653.html