January 24, 2023

Инвестициялайтын кез келді

Біз жекеменшік трейдерлер мен қаржы сарапшыларынан олардың өміріндегі қор нарығының орны туралы сұрап білдік

Америкалық қор нарығы — бұл мәңгілік қозғаушы күш, ол арагідік орасан жылдамдық алады, ал кейде мүлдем шабандап қалады. Әр буырқанған кезеңнен кейін ол кезекті деңгейге шығады, жаңа капиталдану идеялары, алгоритмдер, реттеу нормалары, компаниялар мен тұлғалар пайда болады. Менде туындайтын тағы бір түсінік — бұл инвестициялар, идеялар әлеміне терезе.

Нарықтың дамуына BlackRock-тің үздіксіз басшысы Лоренс Финк орасан зор үлкес қосты. Ол биржалық стратегияның күйреуін және әріптестерінің жақтырмауын (әдеби тілде айтқанда) бастан өткізді, бірақ инвестициялық компанияны қалай құру керектігін тиянақты білді. Бүгінде Уолл-стриттен Alladin жүйесі орнатылмаған ұйымды немесе iShares биржалық қорынсыз теңгерімді портфельді табу қиын.

Жаңадан бастаған инвесторларға мен өзіңіз жақсы білетін және бизесі ұнайтын компаниялардың қағаздарын сатып алып, ұстап отыруға кеңес берген болар едім. Біздің көңіл бұратынымыз — сол ішкі түйсік, ақырына дейін алгоритмделмеген есеп.


Қор нарығының тарихы — бұл шарықтаулар мен құлдыраулар тарихы. Инвесторлардың қор нарығы жойылып кететіндей дағдарыс болмағанын есте сақтауы қажет. Күн сайын өз кәсіби деңгейін арттырып, барлық мүмкіндіктерді саралап, бағалау, әртараптанған портфель қалыптастырып, өзіне сенімді болуы керек.

Менің кәсіби қалыптасуыма Ли Якоккидің «Менеджердің мәнсабы» кітабы зор ықпал етті. Ли талантты басшы болды (Ford пен Chrysler өз табысы үшін көбінесе дәл соған борыштар) және ұзақ әрі мәнді өмір сүрді. Оның кітаптары зор танамылдыққа ие, жаңа буынға қанат бітіреді, сөздәйектер болып таралады. Мен бүгінде ең өзекті деген біреуін ғана келтірейін: «Біз ұдайы шешілмейтін түйткілдермен мұқият бүркемеленген ұлы мүмкіндіктермен бетпе-бет келеміз».

Ресей биржасында мен үшін ең жарқын оқиға 2013 жылы акциялар нарығын Т+2 режимінде сауда-саттыққа көшіру және орталық контрагентпен (ОК) репоны іске қосу болды. T+2 іске асыру барысында мен кез келген күрделі жобаны «көтермелі» бөліктерге жайып салып, клиенттердің сұраныстары мен кері байланысына ұдайы бағдарланса, мұндай жобаның іске асырылатынын түсіндім. ОК-мен репо Ресей нарығына кейінгі барлық құбылмалылық кезеңдер мен 2014, 2018 және 2022 жылдардағы өтімділік дағдарысынан сәтті өтуге мүмкіндік берді.


Қор нарығы туралы менің ең жарқын естеліктерімнің бірі сонау университеттегі кездеріме қатысты. Бірінші курста мен бір күні бірінші сабаққа кешігіп қалдым, бірақ оқытушының орнына тақтадан пенжек пен джинсы киген бейтаныс ер кісіні көрдім. Ол америкалық нарық туралы беріле сөйледі. Ол өзін трейдермін деп атап, өз жұмыс туралы айтты, оқыту мен бастапқы капитал беруді ұсынып, өзінің тобына шақырды. Бұл кісі Александр Герчик еді және маған оның командасында бес жылдай жұмыс істеу бұйырды.

Сол сәттен бастап мен саудаласудан қол үзген емеспін. Мен тәуекел мен табыстылықтың арасындағы теңгерімді сақтай аламын. Меніңше, егер біз ұзақ мерзімді жоба ретінде трейдинг туралы айтатын болсақ, бұл өте маңызды.

Жаңадан бастаған инвесторларға мен үш кеңес берген болар едім:

  • Тәуекелдерді басқарыңыз. Маған сеніңіз, тоқтау салу сіздің көп ақшаңызды үнемдейді. Иә, кейде олар іске жарайды, бірақ бұл қалыпты. Басты міндет — бір мәрте 1000% емес, 1%-тен 1000 мәрте пайда табу.
  • Мани-менеджментті пайдаланыңыз. Оны мен әр мәміледен: аз болса да, теңгерімді әрі көтереңкі пайда табу жоспарын құру деп түсінемін. Тәуекел-менеджментпен ұштасқанда біздің жүйе статистикалық тұрғыда әлсіз мәмілелерді кесіп тастап, жағымды трендтерден аса ірі сомада пайда табуға жәрдемдеседі.
  • Өзіндік инвестициялық стратегияңызды сақтаңыз. Жақсы жоспар барлық үрейді ауыздықтауға мүмкіндік береді, ал барлық келеңсіз көріністер кетеді.

Мен 2005 жылы Роберт Кийосакидің «Бай әке, кедей әке» кітабын оқығаннан кейін акциялар мен ЖИҚ-тарға инвестиция сала бастадым. Осы кітаптың арқасында мен инвестициялау жолына түстім.

2008 жылдың тамыз айына дейін барлық ісім керемет жүрді. Мен белсенді саудаласып жүрдім, трейдингті көп үйрендім, техникалық талдауды меңгердім, әлдебір сәтте енді қор нарығы туралы бәрін білемін деп есептедім. Бірақ дағдарыс басталып, үш күннің ішінде қаржымның 95% айырылдым. Бұған дейін оларды бірнеше жыл негізгі табысымнан біртіндеп қалдырып, инвестицияладым. Істің мәнісі мынада еді, әлбетте, мен, ең ақылды адам ретінде, брокердің иінін пайдаландым.

Шоктан кейін көңілсіздік пен биржалық инвестициялардағы көпжылдық үзіліс болды, мен жылжымайтын мүлік операцияларын бастадым.

Бірақ кейіннен біртіндеп қор нарығына қайта оралып, ресейлік компаниялардың акциялары мен халықаралық қаржылық құралдарды сатып алдым. Бұл ең алдымен ETF, REIT. Бұл жолы ол трейдингсіз таза енжар инвестициялау болды. 2020 жылы мен пандемия кезіндегі қатты құлдырауда өте сәтті сатып алдым, бұл әжептәуір пайда табуға мүмкіндік берді.

Алайда, 2022 жылы, көптеген ресейлік инвесторлар сияқты, мен шетелдік активтерімнің қатып қалуына тап болдым. Тіпті сауатты инвестициялар сыртқы факторлар пайда болған кезде сәттілікке кепілдік бермейді.

Америкалық нарық — қызықты әрі өзекті бағыт, бірақ Ресей азаматтары үшін олардың активтерінің қауіпсіздігі мәселесі туындайды. Мен, мәселен, инфрақұрылымдық тәуекелді азайту үшін Freedom Finance Global арқылы халықаралық нарықпен жұмыс істей бастадым, әлдекім шетелдік алаңдарға басқа жолдар табуда.

Басты қателіктер мен таптаурын түсініктердің бірі – биржада оңай әрі жылдам пайда табуға үміттену деп есептеймін. Дәл осы негізінен шығындарға әкеледі. Шындығында, инвестициялардың мақсаты — ұзақ көкжиекте капитал мен енжар табысты жасау. Бұл ойын ұзақ, көп жылғы қаржы марафоны, мұнда сен ақшаңның бір бөлігін біртіндеп кейінге қалдырып, инвестициялайсың. Өкінішке орай, нәтижесін күтуге бәрінің бірдей шыдамы жете бермейді.


10 жыл бұрын мен бір күн ішінде америкалық акцияларды белсенді саудалауға тырысатынмын, сонда сауда роботтарымен жарысудың барған сайын күрделі болып бара жатқанын сезінетінмін. Ал енді барлық соңғы жаңалықтар тұрғысында СПБ Биржасында америкалық акциялармен тағы бір қауымдастық пайда болды: «Олар бұғатталмаған, олар сауда емес бөлімдерге көшірілген».

Биржалық мансаптың басында мен жыл сайын бес жылдан астам уақыт бойы шығынмен жабылдым, бірақ өз күшіме деген сенімімді жоғалтпадым. Содан кейін мен ай сайын дерлік төрт жыл ақша таптым. Мен нені өзгерттім? Ең бастысы: ол тренд бағытында сауда жасай бастады, тоқтату шығындарын қойды және тапқан пайдасын үнемі алып тастады.

Тоғызыншы жылы күндердің күнінде мен алғаш рет 1 млн рубльден астам (сол тұстағы бағаммен $35 мыңнанастам). Мен ақшамды шығарып алып, көлік сатып алдым. Қазір сол көлікті мініп жүрмін. Кейініректе мұндай сәтті күндер қайталанып жүрді, бірақ тым жиі емес.

Өте көп шаруа нарыққа байланысты ғой. Содан кейін мен сауда-саттық кезіндегі жүйке ширығуынан шаршап, алып сатпай, көбірек инвестициялайтын болдым. Егер сіз биржада саудаласуды ұйғарсаңыз, алдымен неге қол жеткізгіңіз келетінін дәл тұжырымдап алыңыз. Мақсат оған қолыңызды жеткізетін тәсілдерді анықтайтын болады. Биржадағы операциялар — бұл бәсекелестігі жоғары жұмыс, сондықтан құзіретіңізді ұдайы арттырыңыз немесе кәсіпқойлармен жұмыс істеңіз, ал оларды табу өте қиын.


Америкалық қор нарығы туралы сөз болғанда менің басымда всплывают образы, созданные Кристиан Бейл мен Леонардо Ди Каприоның «Төмендеуге бәс тіккен ойын» және «Уолл-стриттің қасқыры» фильмдерінде сомдаған образдары қалқып келеді.

Американдық қор нарығы туралы айтылғанда, менің басымда Кристиан Бэйл мен Леонардо Ди Каприоның «Игра на понижение» және «Волк с Уолл-стрит» фильмдеріндегі бейнелері пайда болады.

Мен биржада 1998 жылдан бері жұмыс істеймін, бірақ оның кәсіби қатысушысы емеспін. Мен инвестициялармен негізгі жұмыстан бос уақытта айналысамын. 2017 жылы мен Angry Bonds телеграм-арнасын аштым, оның төңірегінде табыстылығы жоғары облигацияларға (ТЖО) жекеменшік инвесторлардың алғашқы қоғамдастығы жиналды.

Тұтастай алғанда мен ЖЭК мен шикізат компанияларына бағдар ұстайтын біршама консервативті инвестормын. Қазір жалпы макорэкономикалық қиындықтарға қарамастан олар өзін жақсы сезінеді.

Биржада кеңес беру - рахметі жоқ әрекет. Сіз болжайсыз — ешкім алғыс айтпайды, бірақ сіз қателессеңіз — сіз әлемдегі барлық инвесторлардың барлық шығындарына кінәлі боласыз. Бірақ тұтастай алғанда, біріншіден, мен барлық ақшаны биржада ұстамас едім, тек жоғалтуға өкінбейтіндерді ғана салатын едім, ал қаралы күнге немесе маңызды сатып алуларға қаражатты сенімді құралдарға салатын едім. Екіншіден, инфляциядан қорғайтын активтерді сатып алар едім. Менің бағалауым бойынша, ол 2028 жылға дейін жоғары деңгейде қалады.

Мен сондай — ақ екі қауіпті қателіктерден аулақ болуға кеңес берер едім - "позицияға үйлену" және сіз бір күн бұрын джекпотты жұлып алсаңыз да, өзіңізді нарықтағы ең ақылдымын деп ойлаңыз.