December 8, 2023

«Нью-Йорк қор биржасы — өзіне әлемдік медиа себептерді тартатын ерекше орын»

«Финансист» өзінің 30 жылдық қызмет тәжірибесінде Уолл-стриттегі ең резонансты IPO-ға қатысқан NYSE-нің аты аңызға айналған трейдер — Джей Вудспен сөйлесті

Суретте: Джей Вудстің жеке мұрағаты

20 жыл бұрынғы қаржы нарығының жұмысы туралы жаңалықтарда биржалық шұңқыр деп аталатын кадрларды, яғни қаржы активтерін сатып алу-сату бойынша мәмілелер жаслатын сауда залдарын жиі кездестіруге болатын еді.

FreedomCapitalMarkets бас стратегі Джей Вудс, өзінің мансабын сондай шұңқырда бастаған, «Финансист» өтініші бойынша өзінің естеліктерімен бөлісті.

Сіздің кәсіби мансабыңыз 1990 жылдардың бірінші жартысында басталды. Алғашқы жылдары сіз Нью-Йорк қор биржасының шұңқырында жұмыс істедіңіз. Ол жерге қайдан барып жүрсіз?

Нью-Йорктегі Фордем университетінде оқып жүргенімде қаржы индустриясы компаниясына тағылымдамадан өтуге бардым. Бастапқыда мен заңгерге оқыдым, бірақ үшінші курсқа қарай қызығушылығым өзгерді, сондай-ақ сауда үстелінде аптасына екі рет жұмыс істеу мүмкіндігі пайда болды. Мен соны пайдаландым. Тағылымдама маған трейдинг және қаржы әлемі туралы түсінуге мүмкіндік берді. Мен өте белсенді сауда-саттық саласында жұмыс істедім, үнемі қоңырауларға жауап бердім, ордерлерді айғайлап хабарлап тұрдым, сауда-саттық тапсырмаларын рәсімдедім. Сол сәттерде мен эйфорияны сезіндім және нарық жұмысы туралы мүмкіндігінше көбірек білгім келетінін түсіндім.

Мен олардың тарихын, кәсіби трейдерлік тілі мен стратегиясын зерттедім, осы саладағы адамдар қандай деңгейдігі стресспен бетпе бет келетінін анықтадым. Менің бақытыма қарай, бірнеше жақсы тәлімгерлерді кездестірді, олар менің орынсыз сұрақтарыма жауап беріп, қор нарығының негіздерін түсінуіме көмектесті. Соңғы оқу жылында Spear, Leeds and Kellogg компанияларында NYSE сауда-саттық шұңқырына қызметкер іздеген бос жұмыс орындары ашылған еді. Мен сұхбаттан ойдағыдай өтіп, мені кіші сауда қызметкері (оны тағы раннер деп те атайды) етіп алды. Бұл жол старттық позиция болса да, мен өз жолымды солай бастаған едім. Мен колледжден кейін Нью-Йорк биржасына жұмысқа кіргім келді, әрі арманыма жету үшін бәрін жасауға дайын болдым.

Биржалық шұңқырда трейдер немен айналысады?

Мен мансабымды 1992 жылы бастағаннан бері трейдердің шұңқырдағы рөлі айтарлықтай өзгерді. Қазір нарықтар электронды түрде саудаланады, негізінен сауда-саттық алгоритмдермен жүзеге асырылады. Ашық сауда аукциондары бұдан 30 жыл бұрынғыдай пайдаланылмайды. Енді сіз биржада көптеген трейдерлерді кездестіресіз, тек IPO кезеңінде немесе ірі оқиғалар кезінде. Технологиялық прогресстің арқасында бәрі біркелкі және тиімді жұмыс істейді.

Менің мансабымның басында трейдерлер әлемдегі ең өткір ақыл-ойға ие болды. Биржалық шұңқырда тез және жоғары тәуекелді шешімдер қабылдай алатын, тәуекелдерді басқара алатын, қатаң ережелерді сақтай алатын, тәуелсіз есептеулер жүргізетін және сонымен бірге клиенттермен және компаниялармен қарым-қатынасты сақтай алатын нақты тұлғалармен күресуге тура келді. Біздің жұмысымыз акробатикалық нөмірлерді еске түсірді, бірақ Нью-Йорк қор биржасының тәжірибелі трейдері мұны оңай шешті. Бүгінгі күні трейдерлер әлі де күйзеліске ұшырайды, бірақ оларда кейбір жағымсыз әсерлерді жоюға мүмкіндік беретін технологиялар бар.

Брокерлердің екі негізгі түрі бар – маркетмейкер және трейдер. Маркетмейкерлер сатып алушылар болмаған кезде сатып алу және сатушылар болмаған кезде сату арқылы нарықтың өтімділігін қамтамасыз етеді. Олар нарықтағы әділ бағаны қолдайды және бөлшек инвестор өз тапсырысын әділ және қолайлы бағамен орындай алатындай сұраныс пен ұсыныс арасындағы спрэдтерді тарылтуға тырысады.

Биржалық шұңқырдағы брокер өзінің өтінімдерін ең жақсы бағамен орындауға тырысып, өз клиентінің мүдделерін білдіреді. Бұған дейін шұңқыр ішіндегі келіссөздер арқылы қол жеткізілді, ал қазір сауда алгоритмдері трейдердің түйсігі емес, көлемі түзетілген орташа өлшенген бағаларды қолданады.

Шұңқырда жұмыс істеген кезде қандай IPO есіңізде қалды?

1992 жылдан бастап Мен Уолл-стритте болған ең үлкен IPO-ларды көрдім. 1990 жылдардың аяғында, нүктелік ком дәуірінде алғашқы орналастыру күн сайын дерлік орын алды. Менің командам Visa (V), Intercontinental Exchange (ICE) және орналастыруларымен жұмыс істей алды Salesforce.com (CRM). Бұл IPO-лар ұзақ мерзімді перспективада ең сәтті болып шықты.

Менің сүйікті орындарым есте қаларлық іс-шаралар мен ауқымды ашылу салтанаттарымен бірге жүретіндер болды. Мен 1998 жылы Anglo Gold (AU) акцияларының дебюттік сауда-саттығының ашылуына қатысушылардың арасында үлкен арыстанды көрдім, теңіз әлемін орналастыру құрметіне NYSE сауда залы арқылы өткен пингвин шеруін көрдім. Мен eTrade (ETFC) листингінің NYSE-ден NASDAQ-қа ауысуын еске алу үшін сауда залында Атқа мінген шимпанзелерді көрдім, бұл Gateway компаниясы оны орналастыру кезінде ұйымдастырған сиыр рәсімі және тағы басқалар. Мен Джек Ма сауда залында жүгіріп келе жатқанда қол алысқандардың қатарында болдым, ол Alibaba-ның (BABA) дебютін атап өтті, ол әлі күнге дейін американдық биржалардағы ең үлкен орналастырулардың бірі болып табылады.

Сонымен қатар, мен ең жақсы гольф ойыншыларын кездестірдім, НБА жұлдыздары Коби Брайант, Шакил О'Нил және Кевин Дюрант көптеген мемлекет басшыларын, әлемдік көшбасшыларды, сондай-ақ Голливудтың танымал актерлері мен актрисаларын көрді.

Нью - Йорк қор биржасы — бұл әлемдегі басты медиа-лидерлерді қызықтыратын ерекше орын, және сіз келесі жолы жолда кім кездесетінін ешқашан білмейсіз.

Фото: ашық көздер

"Финансист" осы нөмірі шағын және орта компанияларға инвестиция салуға арналған. Экономиканың қай салаларында перспективалы инвестицияларды табуға болады?

Инвесторлар әрқашан өздері сенетін және ұзақ мерзімді перспективада өсетін идеяларды іздеуі керек. Дегенмен, биотехнология және жоғары технологиялық компаниялар әдетте ең жоғары өсу әлеуетіне ие. Биотехниктердің тәуекел мен кірістілік арасындағы арақатынасы жоғары, өйткені олар әрқашан өз индустриясындағы тағы бір серпілісті көздейді. Қаржыландыруды алатын және табысқа жететіндер көбінесе өз акционерлеріне үлкен пайда әкеледі.

Технологиялық компанияларға деген сұраныс бағдарламалық жасақтама, бұлтты шешімдер, киберқауіпсіздік құралдары немесе қазіргі кездегі ең өзекті тақырып — жасанды интеллект (AI) болсын, әртүрлі трендтерге қызығушылық толқынында туындайды. Инновациялар мен жетістіктерді үнемі талап ететін салаларға қызмет көрсететін стартаптардың ең жақсы мүмкіндігі.

Сапалы өнім және тиімді басшылық — инвестициялау үшін технологиялық сектордан перспективалы эмитентті таңдаудағы негізгі шарттар.

Қандай жағдайда шағын және орта капиталдандыру компаниялары кірістілігі бойынша көк чиптерді басып озады?

Шағын компаниялардың акциялары тәуекелді болып табылады және инвесторлар портфеліне осындай қағаздарды таңдағанда мұқият болуы керек. Сонымен қатар, олар ұзақ мерзімді перспективада жоғары нәтижелерге қол жеткізе алады.

Шағын және орта компаниялар, әдетте, рецессиядан кейін экономиканы қалпына келтіру кезеңінде кірістілікте көгілдір чиптерді басып озады. Алайда, бұл олардың құлдырау кезеңдерінде төмендеуі әлдеқайда тереңірек болатындықтан болады.

Біздің журналымыздың нөмірі жыл соңында шығады. Айтыңызшы, биржалық шұңқыр трейдерлерінде жаңа жылдық дәстүрлер немесе әдет-ғұрыптар бар ма?

NYSE қауымдастығында ән айту және би билеу мерекесі 1800 жылдардан бастау алады. Жаңа жыл мен Рождествоның әр қарсаңында трейдерлер Wait Till the Sun Shines әнін айту үшін жиналады, Nellie — бұл 1940 жылдары биржада танымал болған ән, өйткені ол АҚШ-тың екінші дүниежүзілік соғыстан кейінгі Ұлы депрессиядан кейінгі қалпына келтіру кезеңіндегі үміт символы болды.

1923 жылдан бастап жыл сайын биржа Рождествоны бағандарының алдында Брод-стритте үлкен шыршаны көрсету арқылы мерекені атап өтеді. Ол мұны Рокфеллер орталығынан да ерте бастады және жыл сайын биржалық шыршалар үлкейе бастады.