інтерв'ю
June 7, 2022

Сергій Кондратюк — резидент відкритих майстерень White World

Проєкт цього резидента наших відкритих майстерень нагадав нам про рекурсію. Сергій Кондратюк, один з митців, чиї історії ми вивчаємо, виявляється, і сам вивчає буденне людське життя. На тлі великих руйнувань, швидких змін і політичних зрушень він спостерігає за війною, яка йде всередині окремих індивідів.

Про життя до і під час війни

— Після своєї виставки, яку я відкрив в Avangarden gallery, вирішив поїхати до батьків в гості в Харківську область, десь дня за 4 до війни. Тому 24 числа я був там, у Краснокутську. Щодо умов життя – не буду жалітись. Війна зачепила всіх по-різному. Є такі, в кого історії просто страшні. Тому у мене, порівняно з іншими, все добре, і мої близькі всі живі.

Про творчість і ступор

— У мене не було доступу до майстерні, та й стало зрозуміло, що попередні теми стали неактуальні. Що Україна помінялась, що в той ранок все змінилось в головах. Пропало багато з оцього: «а може ми братські народи, а може не так все однозначно…», стало все одразу ясно, якщо ще комусь було не ясно, по-моєму.

— Ну і від таких новин малювати не хотілось тижня два, в голову нічого не приходило абсолютно. Потім вже знайшов свою гуаш ще з академії, чорну баночку, запаси листочків А4, пензлики якісь від клею відмив – то ними поробив деякі роботки, такий собі потік підсвідомості.

Про реакцію мистецтва

— Було зрозуміло, що з’являться художники швидкого реагування. Час потребує таких картин, більш як плакатів, на військову тему, але не всі художники мислять плакатно. Комусь треба більше часу щоб глибше переосмислити, подивитись здалека. У мене, наприклад, зразу нічого робити не виходило, занадто емоції бомбили. Перед тим, як зробити якийсь твір, хотілось би все обдумати.

— Хтось буде продовжувати цю тему і після перемоги. Як після другої світової, коли багато художників ще довго продовжувати творити на воєнну тему. І через кілька років після закінчення війни у митців, може, вийде це навіть краще. Зараз мистецтво лиш має підтримувати дух. А потім, з більшої відстані, ми побачимо більше.

Інстаграм Сергія Кондратюка: https://www.instagram.com/s.kondratiuk.art/

Про вибір художника

— Художникам публіку не можна слухати ніколи. Сьогодні публіка говорить одне, завтра вона скаже друге... Сьогодні тебе піднімають на п’єдестал, завтра скинуть. Щодо запиту на воєнну тему… для моральної підтримки можна зробити виставку, та після побачених фотографій з фронту ніяка картина, ніякий малюнок вже нічого не передає…

Про роботу на резиденції у Білому Світі

— Я зараз шукаю нові теми. Що під час війни відбувається в суспільстві? Я відкриваю телеграм, бачу новини з фронту і мені хочеться в цей момент спостерігати за людьми. Наприклад, буденне життя – яке воно? Мені здається, у кожного своя війна. Кожний по-своєму її бачить, по-різному вона всіх зачепила. Тому наразі я в пошуках нових тем буквально: протягом дня щось побачив, прийшов в галерею і зробив.

White World Open Space Studio:

Марія Матієнко

Ольга Московченко

Федір Хорьков

Сергій Кондратюк

Сторінка ЦСМ «Білий Світ»: facebook.com/whitewworld

Інстаграм: www.instagram.com/white_world_gallery/

Телеграм: t.me/WWgallery